Monday, January 17, 2011

X AdE PeRasAaN


Assalamualaikum..

Sempat lagi ye saya menyelit walupun da agak lewat malam... 
Pagi pulak ada kelas full 8-5 everyday... jadual yang betul2 pack untuk 2 bulan pertama setiap semester...


Macam biase la tugas belajar ini agak besar bagi pelajar.. bila dah kerja pulak jadi masalah bagi pekerja dalam pekerjaan yang dilakukan... huhu seharian dalam kelas tak bermkna semua input boleh masuk dalam otak.... melainkan golongan yang betul2 ikhlas nak belajar dan bekerja..

Adakah ini bermakna kita x ikhlas nak belajar dan tak ikhlas jugak nak bekerja? memang la semua orang mengaku yang dia ikhlas dalam xtvt yang dia buat tapi memang sukar nak menghayati sesuatu perkara yang dilakukan sehingga semua perkara tu ikhlas dan betul2 menjadi mengikut apa yang telah dirancang..huhu



Bukan senang tau betul2 nak concentrate dalam sesuatu kerja...Contohnye bila dalam kelas teringat kerja2 lain atau masalah2 lain yang belum settle.. maklumla manusia biase ni tak lepas dari sebrang masalah yang dihadapi cume kita perlu bijak menghadapi sebarang konflik dan tahu cara penyelesaiannya..

Macamane ye orang yang betul2 boleh cincentrate ni? saye pon tak tau sebab saye sendiri mengalami masalah susah nak concentate dan susah nak catch up dalam study... bila kerja pulak biasenye blurr je.. tp blurr dalam ward terjadi untuk hari pertam je.. bile da kerja 2nd n 3rd day da boleh handle n wat semua prosedur sendiri walaupun dalam keadaan yang takut-takut..


Terasa lambat pulak nak kerja kat ward.. saba jela lagi sebulan bole la kerja kat ward... huhu.. tak boleh jugak x sabar nak pergi ward nanti bila dah sampai tyme kerja timbul pulak masalah kat sana..

yang penting jangan menrungut atau cepat melatah.. cube belajar berfikir tentang sesuatu yang dilalui dengan +ve.. itu dah cukup untuk melengkapkan hari dan memenuhi hari2 yang dihadapi

okey..... rasenye da cukup dahulu sampai disini untuk hari ini... 
sekian sahaja...

assalamualaikum



No comments:

Post a Comment