Saturday, February 19, 2011

Doa mencintai Allah




“Ya Allah…kurniakanlah untukku cinta-Mu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cintaMU “

“Ya Allah…segala pemberianMu yang aku sayangi, jadikanlah ia kekuatan bagiku untuk mencintaiMu.segala yang Engkau pisahkan dariKu, sedangkan ia sangat aku sayangi, jadikanlah ia ruang untuk cintaMu dalam diriku”

“Ya Allah…berikanlah kekuatan untuk mengutamakan cintaMu berbanding cintaku pada keluarga,harta,dan air dingin ketika dahaga.”

“Ya Allah…berikanlah aku kekuatan untuk mencintaiMu,para malaikat,nabi-nabiMu dan hamba-hambaMu yang soleh.”

“Ya Allah…hidupkanlah hatiku dengan cintaMu dan jadikanlah aku hambaMu yang Engkau cintai.”

“Ya Allah…berikanlah aku kekuatan untuk mencintaiMu sepenuh hatiku dan redha kepadaMu dalam setiap usahaku..”
Amiin….

No comments:

Post a Comment